Veelgestelde vragen

Ik heb een uitslagbrief ontvangen van een HELIUS deelnemer, wat wordt nu van mij als huisarts verwacht?

Wij sturen u een uitslagbrief omdat de betreffende deelnemer heeft aangegeven dat hij/zij bij u in de praktijk staat ingeschreven. Wij vinden het belangrijk dat u volledig op de hoogte bent van deze gegevens. In het geval de waarden afwijken van de standaard, geven wij deelnemers het advies om ZELF contact op te nemen met de huisarts.

 

Ik heb een uitslagbrief ontvangen van een HELIUS deelnemer maar deze persoon staat niet bij mij in de praktijk geregistreerd?

Als u een brief heeft ontvangen van een deelnemer die niet bij u in de praktijk staat ingeschreven, dan verzoeken wij u vriendelijk om deze brief aan ons te retourneren. Het retouradres staat voorop de envelop.

Kan ik de uitslagen ook digitaal ontvangen in plaats van per brief?

Het is helaas niet mogelijk om de uitslagen digitaal aan te leveren, omdat onderzoeksgegevens anoniem moeten worden verwerkt en wij daarom geen gebruik kunnen maken van het digitale systeem waarmee in de gebruikelijke patiëntenzorg uitslagen worden verstuurd. Omdat wij ons realiseren dat een papieren uitslagbrief voor huisartsen lastig kan zijn, hebben wij de mogelijkheden voor digitale aanlevering uitvoerig onderzocht. Een aanvullend digitaal systeem is helaas vooralsnog te kostbaar gebleken. Wij hopen op uw begrip.
 

Een patiënt van mij heeft deelgenomen aan HELIUS en geen uitslag ontvangen, wat kan ik hem/haar laten weten?

Deelnemers ontvangen 6 tot 8 weken na het lichamelijk onderzoek de uitslagen thuis per brief. Mocht uw patiënt na 8 weken na het lichamelijk onderzoek nog steeds geen uitslag van het onderzoek hebben ontvangen dan verzoeken we u vriendelijk uw patiënt te vragen om contact op te nemen met het HELIUS secretariaat, tel: 020 566 37 92, email: info@heliusstudie.nl
Het secretariaat is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, tussen 10.00 en 16.00 uur.